Sty 28

Jak się zabezpieczyć, aby nie utracić ważnych dla nas treści?

Wielu osobom zdarzyło się utracić ważne dane zapisane w naszym komputerze. Zdjęcia z wakacji, zdjęcia z ślubu, praca licencjacka czy praca magisterska to najczęstsze rzeczy, które tracimy z pamięci naszego komputera. Wystarczy mała usterka, aby nasze zapisane treści zostały utracone niepowrotnie. Nierozsądnie jest przechowywać ważne dane tylko w jednym miejscu np. na dysku SSD. Dyski SSD najczęściej są stosowane w komputerach przenośnych, notebookach oraz subnotebookach. W tańszych modelach znajdują się napędy SSD o pojemności 4 lub 8 GB. Większe i lepsze dyski trafiają do bardzo drogich netbooków. W sieci znajdziemy ranking dysków SSD. Ułatwi on nam wybór odpowiedniego dla nas dysku. Na rynku istnieją już dyski o pojemności 250 GB.

Są one szczególnie polecane osobom, które przechowują bardzo dużą ilość danych. Według ekspertów warto jest zakupić dysk SSD o dużej pojemności oraz szybkości.
Kiedyś kopie swoich danych z komputera zapisywaliśmy na dyskietkach, następnie na płytach. Te dwie metody odeszły do lamusa. Obecnie popularny jest pendrive. Pendrive to przenośna pamięć USB, która pozwala na przechowywanie pożądanych treści. Od zdjęć, dokumentów kończąc na filmach. Jest to świetny sposób na zrobienie kopii danych, których nie chcemy utracić i w dowolnym momencie z nich korzystać. Pendrivy używane są coraz częściej w sprawach biznesowych oraz przy komunikacji między pracownikami czy w relacji szef-pracownik. Dane z pendrive można w dowolnym momencie usunąć czy przekopiować do komputera. Następnie możemy nagrać na niego nową treść. Jest to zdecydowanie bardzo szybkie oraz ekonomiczne rozwiązania.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.